11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


soc.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tematik konuları, klasik ve çağdaş sosyoloji kuramları çerçevesinde açıklayabilecek ve tartışabilecektir.
  • Sosyoloji kuramlarını ve sosyolojik temaları, antropoloji, felsefe, siyaset kuramlarından da faydalanarak analiz edebilecektir.
  • Din, gündelik hayat, değişim, sosyal düzen ve farklılık konularını eleştirel olarak değerlendirebilecektir.
  • Kendi seçtikleri tematik konuları eleştirel bir şekilde, uygun kuramsal yaklaşim ile analiz edebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin sunumu
2 Çok Tanrılı Dinlerden once I. Berger, The Sacred Canopy: Elements of a Sociological Theory of Religion (Anchor, 1990), pp.381 Talal Asad, Geneology of Religions (John Hopkins UP, 1993), pp.1 83.
3 Çok Tanrılı Dinlerden once II. Claude Lewi Strauss, Myth and Meaning: Cracking the Code of the Cultural (Schocken: 1995); Sigmund Freud, Totem and Taboo, (W.W. Norton Company: 1990). ; George Frazer, Robert Fraser, The Golden Bough, A Study in Magic and Religion (Oxford:2009), pp. 9 166; C. Matthews & J. Matthews , Walkers Between the Worlds: The Western Mysteries from Shaman to Magus (Inner Traditions:2004), Chp.1, pp.22 52.
4 Gündelik Hayat I Gaudsblom and Mennel (eds),The Norbert Elias Reader (WileyBlackwell, 1997); Ben Highmore (eds)., The Everyday Reader, (London, NY: Routledge, 2002).
5 Gündelik Hayat II Ben Highmore (eds)., The Everyday Reader, (London, NY: Routledge, 2002).
6 Değişim I : Devrim R. C. Tucker, The MarxEngels Reader, Part III: Revolutionary Program and Strategy (NY: Norton and Company , 1978), pp. 469 556.
7 Değişim II : Utopya Paul Berman, A Tale of Two Utopias: The Political Journey of the Generation of 1968 (Norton and Company, 1997).
8 Arasınav
9 Sosyal Düzen I: Hukuk ve Toplum An Introduction to Law and Society, Chp. 1 &3, pp. 13 51, 97 205.
10 Sosyal Düzen II:Toplum ve Yonetmek M. Foucault, ‘Governmentality’, The Foucault Effect: Studies in Governmetality, G. Burchell, C. Gordon et. all. (UCP:1991), pp. 87 105. ; M. Foucault, The Birth of Biopolitics: Lectures at the College de France, 1978 1979.
11 Farklılık C. Calhoun, Critical Social Theory, Culture History and the Challenge of Difference (WileyBlackwell, 1995), chp. 3,6,7,8.
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Öğrenci Sunumları
16 Final Ödev teslimi
Ders Kitabı Bu formda belirtilen zorunlu okumalar.
Önerilen Okumalar/Materyaller Belgesel ve film gösterimleri

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
14
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
45
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
55
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
45
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
8
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
    Toplam
145

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek X
3 Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. X
4 Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. X
5 Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. X
6 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. X
7 Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. X
8 Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. X
12 Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010